fredag 8 februari 2013

Home alone, episode 4

Gick och lade mig väldigt tidigt igår men försov mig ändå i morse. Eller.. försov och försov.. vaknade halv sju och var ändå på jobbet typ 7:20 trots dusch, hundpromenad och cykling. Planen var tidigt på jobbet eftersom jag skulle vara hos psyktanten kl 11. Men det gick ändå. Var en väldigt fin dag på jobbet med trevliga händelser och spännande inslag. Fick ett eget uppdrag, vilket kändes härligt på nåt vis :) Och frukostmackan från B hade inte kunnat komma lägligare!
 
Note to self: det är både trist att sova och äta själv.
 
När jag kom hem var jag helt slut. Hon är hård, min PT. Men jag känner att jag idag är starkare och kan faktiskt ta emot en hel del, likväl som jag har ett driv att hävda mig. För några månader/veckor sedan fanns inte det. Slängde mig på soffan efter en lite längre hundpromenad och tittade på två avsnitt True Blood innan jag slöstädade lite och diskade. Middag? scrambled eggs hos mina föräldrar medan jag fixade ihop semlor inför i morgon.
 
Sedan drog jag till Peter & Johanna. Stannade där ett tag och introducerade Gibson inför natten. Han skall provbo där i natt, inför näst-nästa vecka då Tobias & jag är utomlands. I morgon är det Semlas tur att provbo hos sina hundvakter på Hertsön. Inget utav alternativen skall vara något problem, hundarna känner dem alla väl. Det som kan uppstå är att Semla kan bli lite ledsen inledningsvis, eftersom hon är van att nästan alltid vara med Gibson. Dock har jag fullt förtroende för samtliga inblandade, att de kommer fixa det lysande på bästa sätt! Hoppas bara hundarna sköter sig så de inte är till besvär..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar