söndag 24 mars 2013

Konsten att prioritera

Idag har jag valt vila. Suget efter löpning har funnits hela dagen men jag svalde det. Idag har jag istället fokuserat på att tvätta från A till B (vilket, för mig, betyder att alla kläder osv. viks, sätts in i lådor/garderober och städas undan direkt istället för att ligga framme i högar hur länge som helst). Det har tyvärr blivit en ful ovana, som jag nu bestämt mig för att bryta.

Jag har även orkat hjälpa Tobias med fastigheten, diska, laga mat och städa bort allt onödigt. Hann sova 1.5 timmar också, mitt på dagen - och titta på världscupen i längdskidor på teve.

Så får jag prioritera. Prioritera noga varje dag. Jobb och hundarna kommer i första hand och sedan får träning och hemmet slåss om tredjeplatsen. Andraplatsen innehavs av en ohotad Tobias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar