torsdag 20 juni 2013

Ett avslut och en ny början

Det är känslosamt att flytta från denna lägenhet. Lyckligtvis var jag förberedd på det, dock inte på andra känslor som dyker upp när jag går igenom mina tio år här. Minnen över ett liv där Thomas var en stor del; visslade på hundarna under balkongen, satt på golvet i hallen och pratade känslor, åt av mitt fikabröd på de otal fikastunder vi haft här, soffan han hjälpte mig att bära upp, kökslampan han installerade, hans barn som sprang omkring här, all musik han spelat in åt mig, som jag hittat i mina gömmor.. och tusen andra saker jag brottas med just nu.

Men självklart är jag GLAD också - och lycklig över att göra detta med Tobias! Vi är så härligt samstämmiga om det mesta som skall sparas/slängas/skänkas bort. Det skall bli så himla skönt att starta om! Börja ett liv tillsammans, på riktigt, mot framtiden.

1 kommentar:

  1. Blir glad av att läsa det du skriver. Det är så underbart att flytta ihop i sitt första gemensamma hem. Speciell känsla och visst är det mycket minnen som kommer fram när man packar. Fina minnen.

    Kram

    SvaraRadera