söndag 5 februari 2012

En Ullis-bil

HA! Idag har jag äntligen träningsvärk! Förstod väl att det är gammal hederlig styrketräning som får mig på fall ;) Rygg, bröst, lite triceps också. Mumma! Har dock varit tvungen att avboka Funktionell Cirkelträning på Inpuls, som jag brukar gå på söndagar.. för jag tror ärligt talat inte att jag skulle få ut så mycket av det eftersom jag inte skulle kunna utföra alla rörelser korrekt, haha. Underbart!

Om det inte vore så kallt ute skulle jag gärna dra iväg och springa lite intervaller på löpband. Får nog bli cykling hemma istället.

Igår var jag bortbjuden på underbar middag, ja ni ser ju bilder i föregående inlägg. Hela upplevelsen var liksom genomtänkt - önskar att jag också var sådär pysslig och kunde göra middag till en upplevelse. Men man kan väl inte vara bra på allt, försöker jag tänka då istället ;) Jag tycker allt löser sig med cerisa servetter! Däremot drack jag två glas vin vilket jag inte är van vid. Det snurrar till direkt och sedan blir jag svintrött. Ok, smaksensationen i maten förhöjs faktiskt med vin.. men tacka vet jag Pepsi Max ;)

Håller på att tvätta och efter frukosten skall jag dammtorka & dammsuga också. I övrigt är det så fint här hemma, det är en av de stora begivenheterna med att bo ensam.. mm. Fick förresten ett mms av min bror, på min (min!) bil. Han har varit så snäll och tvättat & vaxat den.. Hur jag nu skall kunna återgälda det.


Ford Focus, årsmodell -08. Perfekt storlek för hundarna och mig. Mina krav på bil var mellanklassmodell combi, tonade rutor bak (önskvärt, annars skulle jag bli tvungen fixa det själv), hög säkerhet, inte så gammal bil, gärna silver så jag slipper tvätta den så ofta ;) Så jag är nöjd, väldigt nöjd! Ford var inte mitt förstahandsval men efter att ha läst tester, tittat på bilder, pratat med bekanta som kör Ford så blev jag övertygad. Framförallt lyssnar jag mycket på min bror när det kommer till motorfordon :) Skön att köra också, med snygg inredning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar