söndag 19 februari 2012

En vacker karl hörsammade mig!

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Fast ändå väldigt bra. Trots att jag är på sjukt dåligt humör egentligen. Jaja, det är en annan historia.

En vacker karl hörde den strandade prinsessans jämrande toner och jag fick hjälp med matbordet! Inte för att det egentligen var så krångligt.. utan mer för att jag är rädd att det hade förblivit ouppackat om jag inte tackat ja till assistans ;) Oerhört effektivt (I looove effektivt) - under tiden kunde jag baka! Vetekrans till min födelsedag och semlor till tisdag. Fast båda sorterna åkte jag med till föräldrarna också (liksom kärleksmumsen i lördags) :) De hjälper mig så mycket och jag har inte så mycket mer medel än att jag kan baka till dem ibland..




Min färgklick som jag tillskapade mig.. cerise stjärtlappar från Rusta :) Stolarna är rätt kalla i sig. Men jag gillar det nätta, lilla bordet. I vitt som jag ville ha det! Och till det där priset (1800:-) kan man använda det som pinnved när man blir less.

Mitt i allt bakande och byggande så blev vi sugna på skidåkning. Trots att det snöat hela dagen och snöade/blåste än. Spåren var jättemjuka och snöiga.. underbart var det! Lite ont i luftrören så jag tog det lugnt - fast jag hade superglid så jag ville egentligen fortsätta dubbla sträckan :) Efteråt bjöd jag på te & hembakt semla. Gjorde tom mandelmassan själv så jag kunde äta den!


Men nu måste jag försöka få till lite sömn. Läsa nya boken Cirkeln i alla fall och hoppas ögonen åker ihop av sig själv.. (BB får jag ta igen på tv11.se).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar