måndag 13 februari 2012

Underbar lunchdejt

Räddaren i nöden blev Åsa, som kom förbi med lunch. Jag fick skratta och ruska av mig skidpasset. Åsa är dessutom en av få vänner som inte tränar (inte en minut!) så vi pratar om ALLT utom träning. Ibland rätt befriande - om än ovant ;) Hon skulle aldrig komma på tanken att fråga mig om min träning utan vi fokuserar mest på annan typ av välmående, och så pratar vi en hel del jobb förstås. Vi är varandras mentala jobbcoacher.

På jobbet förberedde jag inför imorgon då jag är på kurs hela dagen. Om psykosocial arbetsmiljö. Helt rätt i tiden och ett stort jobb för många av oss chefer. Tyvärr förstår långt ifrån alla att vi är vår egen arbetsmiljö, utan det är alltid "någon annan" (läs: oftast chefen) som skall fixa allt. Den där "någon annan" skulle jag vilja träffa - och lönesätta! För OJ, vilken hög lön "någon annan" skulle få av mig..

Hem och åt middag framför teven (where else? jag har fortfarande inget matbord) och fjärde säsongen av Mad men i dvd:n. Tror jag slumrade till en liten sväng också, innan jag tog mig ut på långpromenad på isen med hundarna. Underbart med bara -5 grader och endast lätt bris! I detta blåshål så får man vara glad åt lätt vind :) Hemmaträning sedan - ett lätt cirkelpass på 27 minuter blev det. Fem varv. Hittade en ny grej (i garderoben, bortglömd) till mitt hemmagym - gummibandet! Sög som fasiken i axeln efter 40 rodd med det och direkt efter 20 armhävningar. Yeey! Handstående och cykling också, för att göra cirkeln komplett.


Hm. Jag håller verkligen axeln på min skadade sida knasigt. Har känt det faktiskt. Det blir väl en viss stressig stelhet när man vet att det närsomhelst kan börja göra ont. Får tänka på det! Bra med bilder ibland :) För att inte tala om  nedre bilden.. en axel som arbetat är en stark axel :)

 

1 kommentar:

  1. Ja det är lätt att man snedbelastar när man har en skadad/har haft en skadad kroppsdel. jag kan också se sned ut i många övningar.

    SvaraRadera