torsdag 1 mars 2012

Bastubrev

Befinner mig just nu på Notviken hos mina föräldrar. Eller.. de är inte hemma (utomlands) så jag bor i deras hus. Deras hund Leya mår så mycket bättre i sin egen bostad så det är lättare för Semla, Gibson & mig att flytta på oss än att hon gör det ;)

Detta föranledde naturligtvis bastubad igår. SÅ underbart skönt och jag förstår att den fd turistchefen i Norrbotten tycker att bra grejer avhandlas i bastun ;) Skämt åsido så är det fantastiskt skönt att bara ligga där inne, i lagom värme, och diskutera livet. Jag gillade inte bastubad förut - blev rastlös och pallade inte värmen. Det är inte riktigt lika jobbigt nu, om jag som sagt får ligga ner och ta det lugnt. Då rusar inte heller pulsen så skyhögt heller. Alternativt rulla i snön eller bada isvak, som på nyårsafton, för att kyla ner sig. Efteråt är kroppen skönt lealös, jag somnade som ett litet barn och inbillar mig idag att kroppen känns nytränad. Vilket den tyvärr inte är (och gör mig väldigt ledsen faktiskt).

På tal om kroppen så besökte jag igår min vårdcentral och blev både ledsen och glad. Varför glad egentligen? Ptja.. för att jag bland annat fick kortison för mina luftvägar (har tydligen en kraftig inflammation där) och ledsen då? Samma sak. Tänk om jag inte blir frisk innan resan? Kommer dit otränad och jävlig.. jag som ville vara i mitt livs form! :( Nu tränar jag inte och äter mängder med fikabröd. Varje dag. Försöker att inte deppa ihop men det är fan svårt.

2 kommentarer:

  1. Bastubad som är sååå skönt! Önskar vi hade en bastu.

    Åh du är snart tillbaka i din form igen. Bättre att låta kroppen komma igen efter sjukdom än att rusa iväg och kanske stressa den för tidigt. Fast fikabrödet kan du ju skippa... :-)

    SvaraRadera
  2. Du är klok. Naturligtvis är det så. Och efter söndagens födelsedagsfika är det NOLLTOLERANS hos fröken L.

    SvaraRadera