onsdag 6 februari 2013

Home alone, episode 1

Ligger i soffan och äter godis. Till middag blev det kött & rostat bröd. Vad betyder det? Jo, home alone!
 
Tog mig ut till Gammelstad och köpte hundmat, förbi Rusta där jag shoppade Pepsi max, fryspåsar och bajspåsar.. för att sedan svänga in på Media Markt och fynda mig en ny mobil. För första gången i mitt liv äger jag nu en privatmobil med abonnemang och skall därmed slippa de mycket obekväma situationer som uppstår när refillkortet är tomt! Fyndet blev en Xperia V (fukttålig), abonnemanget Halebop Rubbet och en månadskostnad på 399 kronor. Betalade 1 krona i kassan och drog sedan hem till mina föräldrar där jag klippte klorna på småvovvarna.
 
Eftersom mobilen just nu laddas så kan jag inte använda den fullt ut men den verkar lovande :D Min önskan var egentligen en Samsung Galaxy II (i nödfall Galaxy III) men blev starkt avrådd pga. krångel vid programuppdateringar och annat. Alternativet mini blev dyrare med sämre kamera, så jag valde trogna Sony. Har bara haft Sony och Ericsson på privatsidan, så jag känner mig bekväm med det. Plus att den är fukttålig, vilket passar mig som är ute mycket.
 
Har förresten träffat Carina ikväll, vi tog en promenad med hundarna i bitande minusgrader och drack sedan varsin kopp the innan hon åkte hem. Pratade om jobbet, fritiden och allt mitt emellan. Härligt! Jobbar eftermiddag i morgon så det passade utomordentligt bra att hon kom förbi just ikväll :)
 
Sovmorgon i morgon och sedan ett skidpass om vädret (läs: minusgraderna) tillåter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar