tisdag 9 april 2013

Blodgivning

Slänger in ett snabbt inlägg medan jag väntar på att några bilder skall kopieras från datorn till usb. Inte ofta jag är inne på datorn nuförtiden men det är klart bättre att skriva här än på mobilen.. ehm.
 
Har gett blod idag. Känns bra. Något lägre blodvärde idag (136) så det kändes faktiskt lite snurrigt efteråt! Blodkillen sa att det är olika hur mycket man tappar vid en blodgivning; att det har att göra med hur stor/liten man är osv. Jag klassificeras tydligen som rätt liten(!) så det kan vara mer kännbart på mig exempelvis. En tjej hade visst svimmat förra veckan.
 
Nåja. Såg till att äta upp mig rejält efter givandet, då Tobias & jag träffades på restaurang Solsidan och vräkte i oss fisk, falafel, sallad och gräddstuvad pytt.
 
Men.. snälla.. ni som kan.. GE BLOD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar