fredag 26 april 2013

Har gjort något dumt

Jag har gjort någonting dumt. Jag har läst en massa tränings- och fitnessbloggar! Surfar mest på mobilen men eftersom jag skulle betala räkningar så fastnade jag här på datorn.. vilket ledde mig till mina gamla favoriter - ett helt gäng tränings- och fitnessbloggar.
 
Det får mig att inse ett och annat
 
  1. jag tränar alldeles för lite
  2. jag har varit slö trettio år av mitt liv - vad tror jag att jag kan åstadkomma NU?!
  3. jag är för nonchalant avseende kosten
  4. jag bor lite off
  5. jag borde lägga av
  6. .. med allt
  7. jag är ingen löpare och kan nog aldrig bli det
  8. nu åker jag och handlar ingredienser till storbak!
Så där! Ännu ett negativt inlägg. Tjohoo!

3 kommentarer:

  1. Då kommer jag och väger upp dig. That's what friends are for.
    1. Du tränar så mycket som just du behöver.
    2. Du är en av de mest aktiva personerna som jag känner och är ofta ute i naturen.
    3. Om du mår bra och det funkar för dig, varför ändra?
    4. Du bor där ditt hjärta finns.
    5-6. Ta en dag i taget. En timme i taget. Vad som behövs. Fyll dina dagar med sådant du gillar.
    7. Det var det dummaste jag hört. Du är min löparförebild! Så grymt bra på att springa. Här har du en löparanalfabet.
    8. Låter bra, har jag precis också gjort!

    Puss vännen! Love u!

    SvaraRadera
  2. Äh. Du är bäst precis som du är. Oavsett om du springer milen på 50 eller 65. Träna, ät och må bra, där du är och vill vara. Det är bra för både hjärna och hjärta att röra på sig och äta vettigt, men det ska inte handla om tvång. Och uppsatta mål ska en motivationsfaktor, inte en stressfaktor.

    Tycker jag. Som också halkar in och tittar på de supervältränade människorna då och då och visst tänker samma tankar som du ibland men inser att jag varken har den tid, gener eller engagemang som krävs för att nå dit. Jag satsar på att vara en glad, lagom tränad motionär istället :)

    SvaraRadera
  3. Men såg och minns du vad jag skrev en gång i höstas? När jag stod och spände mig i spegeln och bara kände; fy fan vilken jävla tönt du är P, du är ju inte i närheten av Ulricas kropp och muskler!!! Klart det alltid kommer finnas dom som är starkare och snabbare, men du ligger ju jäkligt bra till! För mig är din kropp en målbild! Kram

    SvaraRadera