torsdag 30 maj 2013

Låg på energi men hög på kärlek!

Något som både tar och ger energi - är umgänge. Jag känner mig mycket, mycket bättre men fortfarande så är tröttheten någonting som hänger med. Jag läste en intressant artikel om en tjej som drabbades av utbrändhet, och känner igen mig i så mycket! Det är som både jag - och andra - misstänkt.. att jag låg på gränsen till utbrändhet och när Thomas dog föll allt isär. Muren brast. Så det är klart det tar tid.. SÅ mycket tar tid, och jag måste skynda långsamt även om det är svårt. Så fort det går lite lättare så dundrar jag på, och så får jag yrsel och sover bort halva dygnet. Just nu är det rätt stressigt på jobbet och trots att jag försöker värja mig och absolut INTE jobba över.. så påverkas jag såklart. Vi jobbar tätt ihop och påverkas av varandra - både negativt men lyckligtvis väldigt mycket positivt också :)

I helgen var våra fantastiska vänner Hans & Johanna på besök. Hans tävlade såklart (är det inte skidor så är det löpning..) och Johanna & jag fick snacka tjejsnack, som är SÅ värdefullt! Som vanligt åt vi gott, jag drack alkohol för första gången på evigheter (hihi), vi njöt av solen och åt godis. Ungefär så. HUR underbart som helst och gav mycket energi!

Några dagar innan det umgicks jag med min exman, som bor i Stockholm, och jag saknar honom. Mycket. Naturligtvis inte på något romantiskt sätt men närhetsmässigt.. som en bror. En bror.. hm. Jag hoppas han snart flyttar tillbaka hit till Luleå.

Mer då? Fika hos Linnea, löpkurs, lite träning på gymmet, långa hundpromenader, Game of thrones, SOMMARVÄRME, längtan efter mjukglass, blod, svett och en hel del tårar också.. Resten av tiden sover jag eller drömmer om huset vi flyttar in i 1 juli!! Vilket är ett kapitel för sig.. för allt som är lycka är även det energitjuv. Som jag har våndats dessa dagar, sedan vi fick veta att huset är vårt på riktigt och att nuvarande ägare tar vår lägenhet. Den lägenhet jag bott i snart 10 år.. min kärlek, min trygghet.. Jodå, huset är allt jag drömt om - och lite till. Ett drömboende för både människor och djur, närmast granne med skogen och älven ett stenkast därifrån.. men ändå. Svårt att förklara, men det känns :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar