onsdag 5 juni 2013

Kroppen är vårt främsta redskap

Idag har jag fått fylla på rejält med energi och även fått behålla det! Lyckan är total; jag dansade en halvtimme i vardagsrummet (kroppen ville RÖRA på sig efter stilla gårdag)  och nu känner jag mig oövervinnerlig!

Tänk, vad energi i form av mat kan göra med vårt humör. Var så låg igår och grät floder när jag skulle somna.. och efter en stor energirik måltid idag mitt på dagen, känner jag mig som en annan människa.

Man är inte starkare än sin största svaghet. Jag klarar inte påfrestningar längre.. Förut var det inga problem att gå hungrig, frysa, sova 3-4 timmar/natt, vara törstig, stressad, ensam, sjuk.. ja ni fattar. Nu är det nästan omöjligt. Jag har lärt mig att lyssna på mig själv och det hoppas jag ni också gör <3

Sov förresten till kl 11 idag. Hundarna gillart ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar