fredag 5 juli 2013

Nu är vi flyttade

Efter ett fantastisk dygn i Kiruna så åkte vi bil ner till Luleå igen med Hans & Johanna. De körde sedan vidare mot Östersund och vi blev kvar bland alla flyttkartonger :) Det var hursomhelst väldigt skönt med en liten paus och vi var båda taggade att sätta igång igen. Under söndagen flyttade Tobias, Jonte, Peter & Micke alla möbler o dyl. till huset och jag stannade i lägenheten och städade. Vrålstädade, så de nya hyresgästerna typ fick en nyproducerad lägenhet :)
 
Bytet gick smärtfritt och bra! Tur vi hade tillgång till garaget, så vi kunde sätta mycket där, medan de flyttade ur huset. Själv fick jag slita room by room för att de skulle få plats med sina grejer i lägenheten :) Men fint blev det! Vi träffade dem i tisdags, på banken, och de var också nöjda.
 
Vi har haft besök varje dag hela veckan, vilket är sjukt kul och trevligt - men att jag har semester kände jag först igår! För besök betyder bortfall av viktiga timmar till städning, uppackning och stök.. så det var först igår som jag kände att jag kunde lugna mig och slöläsa en tidning till exempel. Tallrikar, glas, några bestick, kastruller, slevar, torrvaror och badrumsartiklar är nu uppackade och det räcker en BRA bit! Igår lagade vi god middag för att dels fira min namnsdag och dels fira att vi kunde ta det lugnt och sitta ner; huset är bebott och börjar kännas hemma. Hundarna trivs också fantastisk bra!
 
Har sett till att hålla igång viktig träning men då jag även tröstätit (skall återkomma med ett inlägg om det) så ligger jag väl just nu på status Q.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar