söndag 14 juli 2013

Vilda vackra flickor

Några väldigt intensiva dagar är förbi och i morgon stundar jobb igen. Att jag haft semester i fyra (fyra!) veckor känns inte. Det är först sista veckan som jag haft tid/tillåtit mig själv att koppla av, ta sovmorgnar, vända dygnet lite, ta dagen som den kommer och planera så lite som möjligt. Har inte läst en enda bok, vilket känns väldigt märkligt med tanke på att det är det jag förut brukade ägna semestern åt, men var sak har sin tid. Denna semester har uteslutande gått åt till flytten och det har varit bra på sitt sätt.
 
Annica & bebis Ivan har varit här tisdag-fredag och Tobias & jag har sovit i källaren. Gjort upp eld i öppna spisen och lekt att vi varit på läger ;) Vi har shoppat lite, varit till Thomas grav och hade en fin stund där vi grät och pratade minnen (Annica är ju också uppväxt med Thomas och har många fina minnen tillsammans med honom), druckit rosévin och ätit gott. Linda har varit förbi två kvällar och vi har plockat fram nutidens blandband (Spotify) och lyssnat på gamla godingar och pratat minnen. Men också framtid.
 
Det har sannerligen varit underbara dagar men när Annica åkte på fredag em så föll jag ihop. Bokstavligen. Låg på golvet med en filt över mig och sov flera timmar. Kravlade mig sedan till Konsum och köpte butterkaka och grädde och tillsammans med Tobias tittade jag sedan på två avsnitt Dexter. Sista säsongen? Älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar