fredag 9 augusti 2013

Thomas!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svart helg på ingång. Ett år sedan Thomas dog.

Idag exakt ett år sedan jag träffade honom för sista gången. Då vi spelade mjuktennis, var barnvakter och lagade varmkorv med bröd till alla, tog promenad och Anton tog min hand för första gången. Då jag fick en massa foton.

Då jag omöjligt kunde veta att det var sista gången jag träffade min storebror i livet.

Har skärmat av alla denna helg. Skickade Tobias till stugan för att få sörja i fred. Hade planer på att åka till Linnéa & barnen i Umeå men jag tror jag måste sörja i fred. Få bestämma över min tid. Vill/orkar jag göra någonting eller blir sängen min borg? Vill inte ha ansvar eller dåligt samvete om det blir så. Min förhoppning är dock en annan - energi, uppackning av flyttkartonger, städning av badkar och en massa träning (längesedan nu).

Tänker tända en massa ljus. Kanske dricka mig redlös så jag inte vaknar 01:12 i morgon natt och får panikångestattack när jag med hela kroppen minns samtalet från min pappa. Tänker krama mina hundar, besöka Thomas grav och ge all min kärlek till mina föräldrar samt så mycket närvaro jag mäktar med.

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag är med dig. Första året är alltid det svåraste. Första årsdagen då man inser att det gått ett helt år, fyra årstider, tolv månader och ändå känns det som igår.

    Jag tänker på dig min vän! Längtar tills vi kan ses igen!

    Kramar

    SvaraRadera