lördag 11 februari 2012

Frukostsol

Har varit vaken snart två timmar och SOLEN skiner galet vackert där ute! Det är bara -4 grader och jag inser att det är 28 grader varmare ute än för en vecka sedan. Det blir fel i huvudet när jag skall försöka förstå det.. ;)

Tidigare på hundpromenaden..



Vi såg solen orka sig upp och jag kände sådan lycka i hela kroppen. Äntligen kommer ljuset! Känner mig svältfödd på ljus. Hoppas bara vi slipper fler minus-30-knäppar också.. det förgör mig (eftersom jag inte kan hålla mig inomhus, som de flesta andra.. utan hundar).

Nu har jag ätit frukost bestående av naturell yoghurt (3%), kesella (1%), torkad frukt och rostade solroskärnor. Dags att bege mig till jobbet! Jo, tyvärr läste ni rätt.. har en del att ta tag i och det kan inte vänta till måndag. Blir nog i alla fall fyra timmar på jobbet och sedan hoppas jag på att åka skidor!! Coachen hade hoppats att jag skulle tävla idag men herregud.. någon tror högre om mig än vad som är möjligt ;) Jag har åkt själv typ fem gånger i hela mitt liv och nu har jag inte åkt en meter på exakt tre veckor. Inga vidare förutsättningar för stordåd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar