måndag 21 januari 2013

(Kär)berg

Ge mig några miljoner och jag bosätter mig i Tjärnberg för alltid.

Förra helgen åkte vi lite impulsivt 32 mil västerut för att skotta. Halvvägs stannade vi i Arvidsjaur för att åka skidor på Rymmarstadion men det var så grymt kallt (mellan 17 och 20 minusgrader) att det räckte med en halvmil skate för att mina skinkor skulle frysa till is. Dock TOPPSPÅR så dit åker jag gärna igen!
 
Väl framme i stugan startade operation få-det-varmt samt skotta-det-mest akuta-för-att-komma-åt-vissa-nödvändigheter. Åt varsin semla och slocknade sedan :)
 
Hela lördagen gick åt till snöskottning. Unnade mig dock en liten sovmorgon, vilket skulle visa sig lite av en livhanke! Solen orkade sig upp ungefär två timmar - och vilken skillnad det blir!
 


 
 
På kvällen bastade vi lääänge och så lagade jag middag. Blev en tidig kväll.
 
Det var kallt hela helgen. Väldigt kallt. Termometern parkerade sig på 19-20 minusgrader men fjälluften är förvånandsvärt skön ändå. Klädde på oss varmt och tog en skidtur upp på fjället. Där steg temperaturen plötsligt till ca minus fem! Bastuvarning :) Snön var krispigt fin och på nervägen var det nypistat så backarna gick.. ehm.. FORT! Det var bra träning för mig ;)
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar