onsdag 13 mars 2013

Veckans ögonblick (v11)

Idag på jobbet var jag så gruvligt godissugen att två kollegor till slut skramlade ihop de slantar de hade. Det blev 43 kronor. Först tänkte jag strunta i att köpa godis eftersom jag avskyr tanken på att köpa smågodis och komma till kassan med för lite pengar.. Vad gör man liksom, plockar ut ett par godisar och återställer?

Men jag kunde inte låta bli. Stegade in på Hemmakväll och försökte hålla igen på antalet godisar. Går fram till kassan, ställer påsen på vågen och.. den visar 43 kronor!!


Med en blandning av chock och glädje tömmer jag min ficka på enkronor, femmor och guldtior. Killen i kassan ser förundrad ut och jag förklarar det inträffade och ber om kvittot som bevis till mina kollegor.
 
Jo, jag har Jenny och Åsa att tacka för pengarna.. men vettetusan om inte brorsan, aka godisälskaren, hade ett finger med i spelet också? ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar