onsdag 24 april 2013

Glad åt det lilla

Förra veckan var jag på årliga kontrollen hos tandläkaren. Eftersom jag dagligen dricker Pepsi Max (sockerfri men kolsyrad) och godis eller annat sockrigt, så hade jag förberett ett I surrender-tal. I stället blev det ett tacktal.

Ett tacktal för alla fina ord och beröm över min tandhälsa; hur rena de var, välskötta, fint tandkött, fina slemhinnor, ingen tillstymmelse till hål och bara lite tandsten på insidan i nedre käken. När jag tackade sa hon att det var HON som skulle tacka, att det var en ynnest att jobba med en mun som min!

Om hon var köpt eller inhyrd för att stärka mitt ego så lyckades ni. Jag behövde verkligen det där och lever på det än! Dessutom behöver jag inte återanvända dit förrän om TVÅ år, vilket jag ser som en bonus. Ibland får man vara glad åt det lilla.

1 kommentar: