torsdag 16 februari 2012

Dåliga matvanor

Jag är inne i en period av extremt dåliga matvanor! Inget fikabröd, nejdå.. men mackor. I mängder! Ok, gårdagen var lite speciell men titta på mitt intag de senaste dagarna (att jag vågar visa er detta.. hihi.. ingenting att skryta om direkt!):

Måndag

Frukost: mild naturell yoghurt (3%) blandat med naturell kesella (1%) samt torkad frukt, nötter & solroskärnor

Lunch: kycklingsallad med två mjuka smörgåsar + bubbelvatten tillsammans med Åsa

Mellanmål: en kopp kaffe med mjölk på jobbet

Middag: fyra runda polarbröd med gräddost (38%), en burk makrillfilé samt en avokado och några gurkstavar + en burk pepsi max.

Tisdag

Frukost: smörgås & kaffe med mjölk på utbildning

Lunch: kroppkakor med stekt fläsk, smör & lingonsylt + ett glas mjölk hos mamma & pappa

Mellanmål: stor blodapelsin & kaffe med mjölk på utbildning

Middag: två halvmåne-mjukkakor-definitivt-bara-vitt-bröd med gräddbakad leverpastej & ekologiskt inlagd smörgåsgurka + en burk pepsi max

Kvällsmål: två halvmåne-mjukkakor-definitivt-bara-vitt-bröd  med bara smör! haha.

Onsdag

Frukost: ingenting, mådde illa

Mellanmål: en Skyr med vaniljsmak (isländsk yoghurt - riktigt nice!!)

Lunch: mådde illa men klämde i mig två stora knäckebrödsskivor med leverpastej & ekologiskt inlagd smörgåsgurka + en halv burk pepsi max

Mellanmål: en kopp te

Middag: eh.. en Gainomax..

Efter träning: sex limpmackor med Jokkmokkskorv på + tre glas blodapelsinjuice

Kvällsmål: två rostade bröd med kallrökt lax + vatten

Torsdag

Frukost: äggröra på två ägg & grädde samt fyra limpmackor med Jokkmokkskorv på + ett glas blodapelsinjuice

Mellanmål: ett glas med två resorb!

Lunch/middag: fyra limpmackor med bara smör samt fyra rostade mackor med kallrökt lax (tömde hela paketet = måånga skivor på varje macka) + en stor kopp te

Det är svårt att bryta någonting man kommer in i. Snabbt går det också. Förut var jag så duktig och lagade hela veckans matlådor på söndagarna.. men nu har jag jobbat en del helger eller gjort annat skoj, som gjort att jag kommit ifrån det. That's bad! Jag gillar inte undanflykter men det gör faktiskt en hel del också att inte ha matbord. Inte vidare trevligt att sitta vid det låga vardagsrumsbordet och käka finmat. Mackor är lättare förstås ;) Det är inte så roligt att äta ensam heller, fast det har jag ju gjort i typ ett års tid redan så det vill jag inte ens säga är en förklaring.

Men nu har jag matintaget svart på vitt (hua) - så då är det bara att hugga i och förbättra det! Imorgon redan blir det bättre, då utbildningsstället bjuder på fin frukostbuffé, extremt god lunch och smaskigt eftermiddagsfika (fast det är det förstås big no-no på.. jag skall nämligen på TVÅ kalas på lördag, så jag måste spara mitt frossande..)

Puss, puss nu skall jag ut i snöstormen med mina hundar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar