torsdag 9 februari 2012

Konsten att ta vara på en sovmorgon = att inte ha någon!

Klockan är snart 23 och jag myser av tanken att jag inte behöver stiga upp kl 5 och dra till jobbet. Det är nämligen planeringsdag med ledningsgruppen och den är förlagd utanför stan. God mat och många diskussioner väntas. Får hämtning 07:55 av en kollega, vilket betyder sovmorgon till i alla fall 07. Hundarna snabbrastas för att sedan landa hos mina föräldrar.

Men så smyger en tanke genom kroppen och landar i hjärtat. Självklart skall jag morgonträna! Ett effektivt crossfitpass önskas. Kollar historik i funbeat och finner ett jag var nöjd med:
  • 1km cykel
  • 10 clean & jerk 26,5kg
  • 10 magroller
Gjorde 5 varv på 27 minuter så det kan jag ju försöka slå tycker jag ;) Sova får jag göra när jag blir gammal! 

2 kommentarer:

  1. Hahah!

    Själv fick jag nog ihop i alla fall fyra timmars sömn inatt.. Ikväll SKA jag lägga mig tidigt, även att det är fredag. Kollapsar väl annars av sömnbrist. Trött efter gårdagens träning också. Men du, kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Åh för en oinvig... Vad är en magroller? Clean & jerk har jag koll på men magroller?

    SvaraRadera