fredag 10 februari 2012

Vågar jag skriva detta?

Det är snart ett år sedan jag var sjuk. Ett år sedan. Då hade jag hög feber och influensa, minns det så väl eftersom det var min födelsedag. Men trots mycket träning, minimalt med sömn, dåliga matrutiner, stress på jobbet, kris i privatlivet, 100% sjuka på jobbet, bad i isvak, dagliga promenader osv.. så har jag varit frisk. Varje dag. Därför är jag nästan rädd att jag nu - när jag i och för sig tränar hårdare men sover & äter bättre, inte längre stressar (lika mycket) på jobbet samt ordnat upp/städat i privatlivet skall falla ihop och bli jättesjuk. Brukar det inte bli så när man slappnar av? Å andra sidan tror jag det är just träningen och alla promenader (frisk luft) som håller mig frisk. Om ni bara visste vilken sjukstuga det är på jobbet.. nästan alltid någon som är förkyld. Kanske är jag härdad?

Jag har varit rädd för att skriva detta inlägg eftersom jag är medveten om att det då finns risk att jag blir sjuk. Så peppar, peppar.. ;) Jag vill INTE bli sjuk!

Spegelbild från i morse efter träningspasset. Sorry att jag har så fula kläder på mig, haha. MEN.. är det inte en tredje rad magmuskler jag skymtar ändå? Snart sexpack? ;) Träning GER resultat.. banne mig! (kan inte fatta att det nästan tog mig 33 år att inse, hehe)

1 kommentar:

  1. Så jäkla snygg... klart sexpack =)

    Har också tänkt på detta att alla är sjuka runt om men att jag faktiskt hållt mig rätt frisk nu. Hade ju halsfluss i höstas, men kommer inte ihåg när jag var förkyld senast.

    SvaraRadera