måndag 7 januari 2013

Mitt mål är satt!

Ja, just nu känner jag mig bäst! Trots att jag var enormt sliten på jobbet idag så tog jag mig till gymmet efteråt och körde intervaller på löpband. De värsta intervaller jag någonsin kört! 5x7 min i 12,5-13 km/h. Ooh. Svetten sprutande (bokstavligen) och när jag tog av mig sporttoppen så kunde jag vrida ur den!! Har aldrig hänt, och då har jag ändå varit på träningsresor utomlands..
 
Det är snart bara fem månader kvar tills jag skall ha nått mitt mål (milen under 45 minuter).. men jag tvivlar verkligen på att jag kommer fixa det. Ni är väl med mig på resan dit?! I need you all! Säkerligen måste jag skärpa till kosten också ju närmare juni jag kommer, men än så länge avvaktar jag med den biten. En sak i taget liksom. Som bekant har jag inte samma ork som tidigare, så jag har minskat antal träningspass men de få jag gör skall vara av god kvalitet! Även vilodagarna är schemalagda, vilket gör att jag dessa dagar bara kan slappna av utan att fundera om/ifall/kanske jag borde ta mig iväg och träna. Sådana tankar tar också energi! Fler vilodagar borgar även för en god återhämtning.
 
Nu skall jag ta en varm dusch och sedan krypa ner i soffan och titta på sjätte säsongen av Dexter. Till min stora lycka hade den kommit i brevlådan idag! Ibland är jag dock inte så glad att ha hundar.. för de måste ju också få sin beskärda del motion idag.. pust.
 
Och så verkar det som om jag inte får ladda upp fler bilder i bloggen. Bah?! Är det satt så låg maxgräns?! Hm.

2 kommentarer:

  1. Klart du fixar det! Är det någon som kan är det du! Jag tror stenhårt på dig. Själv betvivlar jag dock på att jag ska klara milen under 60, mitt mål är mer att ta mig runt utan att skada mig ännu mer.

    Har mailat dig, hade jag rätt adress?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Heja! Mål är bra och det låter inte alls ouppnåeligt för dig. Men om du inte skulle nå hela vägen fram så är du lika bra för det, glöm inte det!

    SvaraRadera